🎉 Olemme käynnistäneet uuden WordPress-lisäosan! Lataa nyt

Sähköinen kaupankäynti Ranskassa

Haluatko laajentaa verkkokauppasi Ranskaan? Ranskan sähköisen kaupankäynnin markkinat ovat yksi Euroopan suurimmista. Ranska on Saksan ja Yhdistyneen kuningaskunnan kanssa Euroopan kolmen suurimman verkkokaupan markkinoiden joukossa. Ranskalaiset kuluttajat ostavat tuotteitaan myös ulkomaisista verkkokaupoista. Vuonna 2021 15 prosenttia verkkokaupasta liittyy ostoksiin ulkomailta. On siis varmasti järkevää valloittaa Ranskan markkinat verkkokaupallasi. Ranskalaiset tekevät ostoksia yhä useammin matkapuhelimella, joka tunnetaan myös nimellä m-commerce. Varmista siis, että ranskalainen verkkokauppasi on helposti käytettävissä ja luettavissa myös mobiilissa. Ranskalainen verkkosivusto tai verkkokauppa on helppo luoda osoitteessa Clonable.

3 tärkeintä ulkomaista verkko-ostosta:
  1. Kiina

  2. Saksa

  3. Yhdistynyt kuningaskunta

3 tärkeintä tuoteryhmää:
  1. Vaatteet ja kengät (34 %)

  2. Elektroniikka (19 %)

  3. Koti ja puutarha (16%)

3 suosituinta maksutapaa:
  1. Maksukortti (49 %)

  2. Digitaalinen lompakko (Paypal, Allpay; 32 %)

  3. Luottokortti (11 %)

Luvut: Rajat ylittävä Kansainvälisen postiyhteistyön (IPC) tekemä sähköisen kaupankäynnin ostajatutkimus.

Lait ja asetukset

Vain jos tuotteesi ovat EU:n lainsäädännön mukaisia, voit myydä niitä vapaasti Ranskassa. Tarkista kuitenkin ensin huolellisesti, ovatko Ranskan tuotevaatimukset samat kuin Alankomaissa. Ranskassa sovelletaan lisäravinteiden, elintarvikkeiden ja lääkkeiden myyntiin lisävaatimuksia. Myös tuotteiden merkintöjä voi koskea tietyt säännöt. Tutki siis huolellisesti, mitä tuotteidesi on täytettävä, ennen kuin pääset markkinoille Ranskassa.
Ranskalaisille asiakkaille myytäviä tuotteita koskevat myös muut lait ja määräykset. Esimerkiksi tiukka ympäristölainsäädäntö, "Responsabilité Élargie du Producteur (REP)". Sinun on noudatettava tätä lakia, jos myyt pakattuja tuotteita verkkokauppasi kautta ranskalaisille. Ranskan lain mukaan olet vastuussa pakkausten hallinnasta.
Lisäksi "kohdemaaperiaatetta" sovelletaan, kun myyt verkkokaupastasi tuotteita ranskalaisille kuluttajille. Tämä tarkoittaa, että laskutat ranskalaista asiakastasi ranskalaisella arvonlisäverolla: TVA; Taxe sur la Valeur Ajoutée. Ainoastaan jos kokonaismyyntisumman ja muun asiakkaillesi suuntautuvan myynnin yhteismäärä jää alle 10 000 euron rajan, voit jatkaa hollantilaisena verkkokauppana hollantilaisen 21 prosentin arvonlisäveron perimistä.

Onko sinulla vielä kysyttävää?

Täytä sitten alla oleva lomake.

Aiheeseen liittyvät blogit: