Tietoja Clonable

Clonable - kloonaus- ja lokalisointityökalu verkkosivustoille ja verkkokaupoille.

Sähköposti
info[@]clonable.net
Puhelinnumero
+31 492 77 52 69
Osoite

Liikekeskus Gemert
Scheiweg 26
5421 XL Gemert

Clonable - Tarinamme

Turhautumisesta ideasta apurahaksi.... maailmanlaajuisesti käytetty rajat ylittävä työkalu?

Yhden Euroopan suurimman jääkiekkoverkkokaupan Hockeygear.eu:n kumppanina verkkomarkkinointitoimisto Wecommerce on etsinyt tapoja tehdä älykästä ja kustannustehokasta markkinointia ensimmäisestä yhteistyöstämme vuonna 2011 lähtien. Meillä ei ole sellaisia megabudjetteja kuin joillakin jääkiekkoteollisuuden kilpailijoillamme oli ja on, joten meidän on yritettävä hyvillä strategioilla ja älykkäillä tempuilla saada silti markkinaosuutta. Myös voidakseen ostaa halvemmalla ja saadakseen siten tarpeeksi voittoa. Kun hintakilpailut alkoivat vuodesta 2017 alkaen yhä useammin, meidän oli mietittävä, mitä aiomme tehdä selviytyäksemme markkinoilla. Alhojen hintojen jatkuva ylläpitäminen olisi katastrofaalista voittojen kannalta. Yksi vaihtoehtoisista ratkaisuista oli taistelun osittainen välttäminen ja keskittyminen ulkomaisiin markkinoihin. Ilman järjettömiä mainosbudjetteja, mutta sen sijaan yritetään keskittyä korkeampiin Google-sijoituksiin. Jääkiekko ei kuitenkaan ole kovin suuri urheilulaji monissa maissa, joten se oli toteutettava kustannustehokkaasti. Ranskalaiselle verkkokaupalle, jonka liikevaihto voi muutaman vuoden kuluessa nousta useisiin kymmeniin tuhansiin euroihin, ei ole paljon aikaa ja rahaa käytettävissä verkkosivuston rakentamiseen ja ylläpitoon.

Saksa, englanti, ranska ja espanja... mutta ei flaaminkielistä kauppaa.

Aloitimme saksankielisellä ja englanninkielisellä verkkokaupalla, koska jääkiekkomarkkinat olivat siellä melko hyvin kehittyneet. Myöhemmin siihen lisättiin espanjalainen ja ranskalainen myymälä. Emme toistaiseksi perustaneet belgialaista myymälää, koska myös sen ylläpitäminen olisi liian työlästä. Vuonna 2009 Belgian jääkiekkoliitolla oli vain 23 000 jäsentä. Hollanninkielisellä flaaminkielisellä myymälällä tavoittaisimme vain murto-osan Alankomaiden jääkiekkoilijoiden määrästä (240 000), joten se ei luultavasti kannattanut. Belgian markkinat kasvoivat kuitenkin nopeasti, ja me verkkomarkkinoijina, jotka panostimme paljon SEO:hon, pidimme erittäin valitettavana sitä, että Hockeygear.eu:lla emme juuri ja juuri päässeet Googlen tuloksiin Belgiassa. Niinpä se alkoi kutkuttaa tehdä sille jotain. Loppujen lopuksi kaikki oli Alankomaissa järjestetty asianmukaisesti SEO:ta varten, eikä sillä ollut suurta merkitystä Flanderissa.

Vain kopiointi ja ylläpito on liian kallista Flanderin kaltaisille pienille markkinoille.

Belgian alle 16-vuotiaiden jääkiekkojoukkue voittaa vuoden 2004 Euroopan mestaruuden

Joka kerta tulimme kuitenkin siihen tulokseen, että ei kannata perustaa (kopioida hollantilaisesta), ylläpitää ja isännöidä kyseistä verkkokauppaa. Se maksaisi helposti kymmenentuhatta euroa vuodessa, mikä on melkoinen investointi hintakilpailujen aikana, jolloin katteet eivät ole muutenkaan korkeat. Kun kuitenkin vuonna 2019 aloimme ideoida tuolloin 18-vuotiaan osa-aikaisen ohjelmoijamme Bas van den Boomin kanssa, miten voisimme ratkaista tämän ongelman, esiin nousi kaikenlaisia mahdollisuuksia. Van den Boomin ohjelmointiosaaminen yhdistettiin meidän verkkomarkkinointitietämykseemme ja -kokemukseemme, ja näin syntyi perusta Clonable -sivustolle.

Testaus Clonable

Tämän jälkeen ideaa testattiin useissa omassa verkkokaupassamme, nimittäin Ippontime.be:ssä, Spiruella.be:ssä ja Hockeygear.be:ssä. Lisäsimme myös yhden asiakkaamme verkkokaupan, joka myös piti ideasta. Plotterwinkel.nl:llä oli jo belgialainen myymälä, mutta sen ylläpito vei liikaa aikaa verrattuna sen tuottamiin tilauksiin. Kun omistaja kuuli uudesta menetelmästämme, hän oli valmis vaihtamaan. Vuosi 2020 oli sitten omistettu ammattimaistumiselle, yksinkertaisen kojelaudan rakentamiselle asiakkaille ja oman verkkomarkkinointitoimistomme Wecommerce-asiakkaiden vakuuttamiselle, jotta voisimme todistaa muille entistäkin enemmän datan ja esimerkkien avulla, että työkalu toimii ja tekee juuri sen, mitä sen on tarkoitus tehdä: säästää aikaa verkkosivuston perustamisessa ja ylläpidossa, houkutella lisäkävijöitä hakukoneoptimoinnin (SEO) avulla ja mahdollistaa lokalisoinnin. Eikä vain Belgian, vaan myös Saksan ja Itävallan tai esimerkiksi Espanjan ja Argentiinan kloonien osalta.

Käännöstoiminto

Vuonna 2021 saimme idean, että voisimme tehdä myös käännökset mahdollisiksi, ja asiakkaamme kysyivät usein, eikö sisältöä olisi mahdollista kääntää. Näin he voisivat laajentaa verkkokauppaansa entisestään. Tämä kuulostaa melkein liian hyvältä ollakseen totta, mutta tämä toiminto lisättiin hetkessä. Tämä käännöstoiminta varmisti, että Clonable sai paljon huomiota. Kahden erittäin menestyksekkään päivän jälkeen Webwinkel Vakdagen -messuilla Utrechtissa, jossa esittelimme ensimmäisen kerran Clonable -sivuston käännöstoiminnolla, huomasimme, kuinka paljon kiinnostusta ja kysyntää se herätti. Varsinkin, kun olemme myös rakentaneet toiminnon, jolla voidaan tehdä demosivusto, jossa on käännös, joka on saatavilla jokaiselle verkkosivustolle 5 minuutissa.

Kilpailua edistävä

Verkkosivuston Clonable kautta myös pienet yritykset voivat tutkia mahdollisuuksia myydä ulkomaille tehokkaasti ja kustannustehokkaasti. Näin ne voivat kilpailla suurten kansainvälisten yritysten kanssa ilman valtavia investointeja, mikä vain lisää kilpailua maailmassa. Aika, jolloin ulkomaille myydään vain Amazonin kaltaisten monopolien kautta, on ehdottomasti ohi.....

Vuoden 2021 jälkipuoliskolle pitäisi olla ominaista asiakkaiden määrän kasvu ja työkalun ominaisuuksien laajentaminen. Lisäksi teemme kovasti töitä tietoisuuden lisäämiseksi. RVO:lta on jo saatu innovaatiotukea, Clonable on mukana KVK Innovation Top 100 -kilpailussa, ja Innovatiehuis De Peel on ilmaissut tukensa työkalullemme.

Kansainvälisen liiketoiminnan tulevaisuus näyttää valoisalta.... tulevaisuus on Clonable!

Niels Arts, Bas van Schijndel ja Bas van den Boom,