Verkkokauppa Japanissa - 7 vinkkiä onnistuneeseen myyntiin
Japanin sähköisen kaupankäynnin markkinat ovat suuret ja tuottoisat, mutta ne voivat olla myös hankalat ulkomaisille myyjille. Tässä artikkelissa annamme seitsemän vinkkiä, joiden avulla voit myydä menestyksekkäästi Japanissa.

1. Tee kotitehtäväsi
Kuten kaikilla uusilla markkinoilla, on tärkeää tehdä tutkimusta ennen Japanin sähköisen kaupankäynnin markkinoille tuloa. Yritä ymmärtää paikallisten ostajien tottumuksia ja mieltymyksiä ja yritä löytää markkinarako, jota voit hyödyntää.
2. Investoi hyvään lokalisointistrategiaan
Menestyäksesi Japanissa sinun on lokalisoitava verkkokauppatarjontasi. Tämä koskee kaikkea verkkosivustosta ja tuotekuvauksista asiakaspalveluun ja markkinointimateriaaleihin. Aloita verkkosivujesi kääntäminen joka tapauksessa, sillä ilman japaninkielistä verkkokauppaa paikalliset asiakkaat eivät ota sinua vakavasti. Hyvä alku tähän on Clonable, joka säästää paljon aikaa ja rahaa. Sijoita sitten hieman säästyneistä rahoista japanin kielen äidinkielenään puhuvaan kääntäjään, joka viimeistelee peruskäännöksen muutamassa tunnissa. Tai hanki joku, joka tekee asiakaspalvelua (ks. kohta 7), tarkistamaan verkkosivusto.
3. Japanilaisten sähköisen kaupankäynnin alustojen käyttö
Japanilaiset kuluttajat haluavat tehdä ostoksia japanilaisilla sähköisen kaupankäynnin alustoilla. On siis hyvä idea listata tuotteesi myös suosituille japanilaisille sivustoille, kuten Rakuten ja Yahoo! Japan Auctions. Clonable tarjoaa onneksi mahdollisuuden kääntää XML-syötteet, mikä helpottaa mainostamista täällä.
4. Työskentele japanilaisen yrityksen kanssa
Yhteistyö japanilaisen yrityksen kanssa voi antaa sinulle merkittävän edun Japanin sähköisen kaupankäynnin markkinoilla. Ne voivat auttaa kaikessa paikallisesta markkinatutkimuksesta sähköisen kaupankäynnin alustan perustamiseen ja logistiikkaan.
5. Ole kärsivällinen
Japanin sähköisen kaupankäynnin markkinoita ei ole helppo murtaa. Menestyvän yrityksen rakentaminen vaatii aikaa, kärsivällisyyttä ja sitkeyttä. Älä siis luovuta liian helposti ja varmista, että sinulla on pitkän aikavälin strategia.
6. Keskittyminen laatuun
Japanilaiset kuluttajat ovat tunnettuja siitä, että he rakastavat laatutuotteita. Siksi on tärkeää keskittyä korkealaatuisten tuotteiden ja palvelujen tarjoamiseen.
7. Tarjoa erinomaista asiakaspalvelua
Japanissa asiakaspalvelu on erittäin tärkeää, joten varmista, että tarjoat japanilaisille asiakkaillesi erinomaisen kokemuksen alusta loppuun.
Jos noudatat näitä vinkkejä, olet hyvällä tiellä menestyä Japanin sähköisen kaupankäynnin markkinoilla.