Haluatko tarjota erinomaista kansainvälistä asiakaspalvelua? Tässä 8 vinkkiä, joiden avulla pääset alkuun!
On selvää, että asiakaspalvelu on erittäin tärkeää kaikille yrityksille. Vielä tärkeämpää on kuitenkin tarjota erinomaista asiakaspalvelua, kun asiakkaat tulevat kaikkialta maailmasta. Loppujen lopuksi kyse on markkinoista, joilla on erityistarpeita ja -vaatimuksia, ja on erittäin tärkeää käsitellä niitä asianmukaisesti, jotta kansainväliset asiakkaasi ovat tyytyväisiä. Kansainvälisen asiakaspalvelun tarjoamisessa on otettava huomioon muutamia muita näkökohtia. Seuraavassa on kahdeksan vinkkiä, joiden avulla voit onnistua tässä:

1. Käännä ja lokalisoi sisältösi
Yksi tärkeimmistä asioista, joita voit tehdä tarjotaksesi erinomaista kansainvälistä asiakaspalvelua, on sisällön lokalisointi. Tämä tarkoittaa yksinkertaisesti kääntämistä eri kielille. On varmistettava, että sisältö on merkityksellistä ja hyödyllistä eri maissa ja kulttuureissa asuville asiakkaille. Voit helposti kääntää kaiken verkkosivuston sisällön osoitteessa Clonable.
2. Palkkaa kansainvälisiä asiakaspalvelijoita
Toinen tapa tarjota hyvää kansainvälistä asiakaspalvelua on palkata asiakaspalvelijoita, jotka tuntevat kohdemarkkinoiden kulttuurit ja kielet. Näin he voivat helpommin ymmärtää asiakkaitasi ja saada heihin yhteyden.
3. Käytä Google Analyticsia kansainvälisen asiakaspalvelun tarpeiden määrittämiseen.
Google Analytics voi olla arvokas työkalu kansainvälisten asiakkaiden tarpeiden ymmärtämisessä. Tarkastelemalla esimerkiksi sitä, mistä maista he tulevat, mitä kieltä he käyttävät ja millä sivuilla he viettävät eniten aikaa, saat paremman käsityksen siitä, mitä muutoksia sinun on tehtävä asiakaspalvelustrategiaasi.
4. Käytä kalliita äidinkielisiä käännöspalveluja, jos se on ehdottoman välttämätöntä
Joskus tarvittaessa konekäännös voi tehdä työtä yhtä hyvin. Ellei kyseessä ole siis jokin, jonka on oltava täysin täydellinen, ei ole tarpeen rikkoa pankkia.
5. Ulkoista kansainvälinen asiakaspalvelu
Ulkoistaminen on erinomainen tapa tarjota erinomaista kansainvälistä asiakaspalvelua ilman, että sinun tarvitsee palkata ja kouluttaa uutta asiakaspalveluhenkilöstöä. Monet yritykset ovat erikoistuneet tarjoamaan asiakaspalvelua yrityksille, joilla on kansainvälisiä asiakkaita.
6. Käytä AI käännösohjelmisto palvelun sähköpostit
Jos etsit keinoa tarjota hyvää kansainvälistä asiakaspalvelua kuluttamatta paljon rahaa, kannattaa harkita tekoälyn käännösohjelmiston käyttöä tukisähköposteihin. Tämäntyyppiset ohjelmistot on suunniteltu tuottamaan tarkkoja käännöksiä nopeasti ja helposti.
7. Käytä sosiaalista mediaa
Sosiaalinen media on erinomainen tapa pitää yhteyttä kansainvälisiin asiakkaisiin. Varmista, että sinulla on läsnäolo tärkeimmillä sosiaalisen median alustoilla, ja hallinnoi niitä eri kielillä. Näin voit pitää kansainväliset seuraajasi ajan tasalla tarjouksista, uusista tuotteista ja muista tärkeistä päivityksistä.
8. Tarjoa chat- ja videopuheluita
Hyödynnä live-chat ja sähköpostituki. Näin kansainväliset asiakkaat voivat ottaa yhteyttä asiakaspalvelutiimiisi nopeasti ja helposti sijainnista riippumatta. Jos haluat keskustella kasvokkain kansainvälisten asiakkaidesi kanssa, voit tarjota videopuheluita Skypen tai Zoomin kaltaisen välineen avulla. Näin voit auttaa asiakkaitasi tavalla, joka on heille mukavin.